onsdag 21 juli 2021

Bullet journal för augusti

Perfekt sysselsättning en dag när jag försöker gömma mig för solgasset - göra i ordning bullet journal-sidorna för den kommande månaden. För nu är det snart dags för ett månadsskifte igen, och därmed har jag pysslat.
Jag visste att jag ville göra augusti blå, för det har jag faktiskt inte haft som temafärg än i år, och så valde jag washitejp utifrån det. Det blev en himmelsblå tejp med rosa fluffiga moln. Citaten den här månaden lät jag sålunda handla om himlen. Och inte den bibliska då, utan den som på riktigt finns ovanför oss.


Förutom att jag ibland lägger om ordningen som sidorna kommer i, så händer det inte mycket innehållsmässigt från månad till månad. Jag inleder som vanligt med en månadsöversikt, så att jag inte glömmer bort hur månaden ser ut.


Jag har ingen som helst aning om vilken bok jag ska ha som månadsbok i augusti, men jag har i varje fall gjort plats för den när jag väl bestämmer mig. Lutar åt något yogiskt.
Även plats att skriva upp nagellacken jag möjligen kommer måla med, och på andra sidan är det augustis kassabok.


En rad om dagen, vanekollen och humörkollen delar uppslag precis som vanligt.



Delar uppslag gör även mina motionssidor. Yoga med Adriene så klart (som jag inte vet tema för än). Och så den övriga träningen, som jag just nu känner är väldigt jobbig att ta tag i. Men jag gör det. Yay me!


Ett veckouppslag kan se ut såhär. Valde att låta veckodagarna löpa över hela uppslaget den här månaden, i stället för att ta en sida i taget. Ombyte förnöjer. Sedan om jag gillar det i praktiken återstår att se.


Bli inte förvånade om september är lila och har galaxtema. För möjligen var det de två alternativen jag valde mellan för augusti.