lördag 31 juli 2021

Julifavoriter

Juli har känts som en lång månad. Det har varit varmt, jag har fått massor av dåliga nyheter och mått lite dåligt över det, älskade maken har haft semester och vi har försökt hitta på saker att göra även om det inte alltid har känts jättekul. Känslan ger väl med sig någon gång, får vi anta. 
Favoriter kan jag alltid hitta oavsett vad månaden burit med sig, och i juli har det sett ut såhär.

Bok: "Boyfriend material" av Alexis Hall. Ibland var den uppe och nosade på en femma till och med, även om den inte nådde hela vägen dit i slutändan.

Film: Vi har tittat om på "Alien"-filmerna den här månaden, och jag tycker allra bäst om "Alien", den första av dem. Så pass att den blir månaden favorit trots att jag har sett den massor av gånger.

TV: Kom av mig med "Mare of Easttown", på grund av har tillräckligt med skit händer i livet ändå, och kom därmed av mig i allt tv-tittande förutom "Loki" som jag tittade på med älskade maken och E. Så jag antar att jag tyckt bäst om "Loki"...

Nagellack: Jiji från Pahlish.


Skönhet: Depends ögonbrynsfärg i nyansen brunsvart. Så behöver jag inte tänka på de stråna i några veckor.

Extra speciell rolighet: Det var kanske inte jättekul att få 38 graders feber mitt i en värmebölja, men eftersom det var en bieffekt av att jag tog dos två av covidvaccinet så var det värt det. Särskilt som jag hamnade i Chilipojkens bås och fick hålla honom i handen under vaccinationen. 

Favoritinlägg: 200 dagar senare. Om min yogaresa hittills i år.