torsdag 30 december 2021

Decembers nagellack

Jag har som sagt varit sjuk i stora delar av december, och en sak som jag absolut inte har ork med när jag är sjuk är att måla naglarna. Det blir bara fyra lack idag med, för det är så många gånger jag orkat lacka, den senaste för bara en stund sedan.


H&M Beauty, Beyond midnight
Jag ville ha riktigt mörka naglar. Egentligen var jag sugen på svarta, men det nagellacket har tydligen fått fötter och jag orkade inte gå upp i E:s rum och leta reda på det. För Beyond midnight är faktiskt inte svart, utan mörkast tänkbara blå. Så där mörkt att jag inte för en sekund var gnällig över att det inte var svart nog.



H&M Beauty, Masala chai
Efter mörkt kommer ljust. Masala chai hade jag redan i samlingen även det, och jag har varit sugen ett tag på att måla med det igen. Tydligen var den stunden nu. Ett nästanvitt lack som drar en aning åt det rosa hållet och en aning åt det beiga. Kräver några lager, men är väldigt fint.



Depend 7Day, Kisses from London #70080
Mitt julaftonslack var den här glitterbomben från Depend. Eftersom jag var helt fri från traditionella julfärger i julas (rött alltså) så föll lackvalet på guld den här gången. Det förekommer även silver, men det syntes bara om en tittade efter riktigt noga. Jag gillade det här, och det är väl tur det, för när jag tog a det blev hela badrummet glittrigt. Eller något.



OPI, I'm really an actress
Sista lacket ut för i år blev rött. Jag brukar vara duktigt på att ha blå naglar på nyår, men inte i år tydligen. Varje gång jag målar naglarna röda är det som att hitta hem lite, för det här är verkligen en färg jag tycker om och trivs med att bära. När det dessutom finns med ett skimmer i guld och toner av rosa så blir glädjen desto större. 

Och det var allt på lackfronten för i år. Jag fick många fina lack från a-England, av älskade maken i julklapp, så jag väntar mest på sol så kan det bli holofest igen.