fredag 31 december 2021

Decemberfavoriter

Innan året tar slut ska jag väl bjussa på det som varit mina favoriter under december. Ledtråd - det är inte att ha hög feber och hosta i några veckor.

Bok: Månne att jag fuskar lite här, för "Shakespeare for every day of the year" har jag precis som titeln antyder läst under hela 2021. Men då jag läste ut den tidigare idag, och det faktiskt är det bästa jag har läst i december, så bestämmer jag att den får räknas.

Film: "Die hard". Absolut inte första gången jag såg den, och inte heller den sista. Men en bra julfilm ändå. För om den utspelar sig kring jul så anser jag att det är en julfilm.

TV: "Only murders in the building".

Nagellack: I'm really an actress från OPI. Det jag har på mig just nu.


Skönhet: Duscholja. Jag älskar verkligen tvålarna från Lush, men nu när det börjar bli kallare så skriker min snustorra hud efter mer vård, och då funkar inte de där tvålarna. Tyvärr. Duscholja it is. Just nu en från ACO. Oparfymerad, så klart.

Extra speciell rolighet: Julgodistillverkning hemma hos mamma, som traditionen bjuder. Himla trevligt faktiskt, och mamma bjussade på lövbiffsrullader. Mums!

Favoritinlägg: Årets backspegel. Alltid trevligt att gå tillbaka och reflektera lite.

Och med det önskar jag er alla en trevlig nyårsafton, så ses vi nästa år. Redan imorgon faktiskt. Har en massa böcker att skriva om.