torsdag 5 maj 2022

Mucho mistrust-Dagens



Låt: "Heart of glass" med Blondie. Dök upp två gånger på min slumpvisa spellista när jag lagade kvällsmaten, så...
Outfit: Svarta coulottes och ljusrosa tröja, båda från H&M.
Smink: Inte alls. Är så pass allergisk just nu.
Nagellack: Nakennagel. För att jag inte orkar.
Doft: Inte det heller.
Läser:"A poem for every springday". Månadsboken i maj är "Seriemördare. Världens värsta brottslingar berättar" av Christopher Berry-Dee. Och på bilden läser jag Haruki Murakamis "Mordet på kommendören". Den första boken av två.
Frukost: Overnight oats som jag gjorde med kokosdryck, banan och jordnötssmör som bas. Okej, men inte så fantastiskt som jag hade hoppats.
Fika: Cherry Coca-cola och en skål nötter. Den som tittar efter ser fikaresterna på bilden.
Middag: Pastasallad med fetaost, och vitlöksbröd till det.
Pryl: Allt som kurerar en allergihärjad kropp.
Motion: Yogapass som mina fötter höll på att lämna in av. Promenad med gullig vovve.
Kvällsnöje: Läsa lite till. Möjligen någon video med Mr Ballen på YouTube.
Att tillägga: Vanligen tycker jag inte att jag brukar ha så stora besvär med björkpollen, men i år är det visst annorlunda. Känner mig helt igenpluggad i nyllet, och så pass trött.