måndag 14 maj 2012

Dagens 14 maj (bildfritt)

Ögonpenna: Orange jumbo eye pencil från NYX
Frisyr: Hästsvans. Gnägg.
Klocka: Högst älskade svart/röda Jaques Lemans F1 edition.
Nagellack: Perceval från A-England.
Test: Funkar alla växlarna på min cykel som de borde? Svar nej.
Klänning: Från farmors garderob till min.
Cykeltur: Fram och tillbaka till tandläkaren med Lilla E i duggregn och kastvindar. Höll mig inne efter det.
Trädgårdsarbete: skickade ut Chilipojken på rabarberplockning.
Middag: Fish & chips. Alltså fiskpinnar och pommes frites. Med rabarberpaj och vaniljsås som efterrätt.
Fika: En liten liten muffins jag betalat överpris för. Hoppas ni får kul på träningsresan tjejer!
Skada: Ett skärsår på vänster pekfinger som jag inte vet varifrån det kommer. Men svider gör det. Särskilt om man får nagellacksremover i det.
Väder: Kallt. Mer eller mindre regn, i övrigt mulet. Blåst från alla håll samtidigt.
Fundering: Om jag skulle stänga av datorn och läsa lite?
Kvällsnöje: CSI. The original and best. Kanske med lite popcorn till.
Barnabråk: Om huruvida det är en bra idé eller inte att öppna fönstret på övervåningen och slänga ner saker på gräsmattan. Igen.