torsdag 31 maj 2012

Dagens, sista maj


Outfit: T-shirt med en tiger på från H&Ms samarbete med Lanvin. Vem bryr sig att den tillhörde herrkollektionen? Det är en tiger! Med gröna ögon av plaststrasspärlor!
Smink: Nejsan hejsan. Nöjer mig med två finnar på hakan. Man kan tro att jag är 14 och inte 41...
Nagellack: Ger upp med magnetlacken nu. Mycket skrik för lite ull med Depends 6011.
Klocka: På datorn. Har en jättelat dag idag. Skönt.
Test: Kollat in om Directors Cut av "1408" är något att ha. Jo, jag tycker ju det. Kan bli FredagsFilmen.
Fika: Te (!) och torkade jordgubbar. Som vingummin men bättre. Omnomnom.
Middag: Pasta med tomatsås och drivor av nyriven parmesan.
Doft: Lite gurkigt fräsch doft från deon, annars ingenting.
Pryl: Kattsvans i ansiktet.
Väder: Minst sagt omväxlande. Regn, sol, moln om vartannat.
Fundering: En hel massa som inte är så roliga.
Aktivitet: 20 minuter i telefonkö för att boka om Lilla Es tandläkarbesök. Lagom tills jag blir kopplad börjar dito barn tjuta som en stucken gris över den förbenade datorn. Lyckades ändå framföra mitt ärende och bli färdig i luren på 2 minuter. De där tre jag hade i kön innan mig måste haft väldigt komplicerade ärenden.
Barnabråk: Om den förbenade datorn.
Kvällsnöje: Antar att det blir någon dvd-box. Star Trek kanske, men allra mest troligt Doctor Who, som jag gav älskade maken säsong 6 av på hans födelsedag. (Och tack till CD.ON för att ni återigen inte höll er leveranstid så paketet hann fram i tid.)