söndag 27 maj 2012

Dagens, 27 maj

Ögon: Eylinervinge i grönt. Gillar grönt.
Frisyr: Hästsvans. Gnägg.
Nagellack: Fortfarande Electrify. Sitter och laddar för att ta bort det. Kommer ta ett tag.
Klocka: Antik mekanisk Tissot med rött läderband. 50-tal kanske?
Smycke: Har trätt om mitt chakraarmband och är så stolt över det att jag bär det.
Outfit: Vitt spetslinne från H&M Concious collection och svart kort kjol från Indiska.
Test: Blir jag firad på Mors dag i år då? Klart jag inte blev. Men jag är inte ledsen över det. Och med "inte" menar jag "väldigt".
Middag: Grillad fläskfilé, pommes frites och sallad.
Fika: Pinocciotårta. För Mors dag är kapad (i år igen) av älskade maken som firar sin födelsedag i förskott. Tack för den.
Doft: Vanilla touch. Kan även meddela att den inte smakar lika gott som den luktar. Det var inte min avsikt att testa det, men så blev det.
Pryl: Tårtspade.
Väder: Solgass och ack så skönt. Lite mysig vind också.
Fundering: Om han säger "Men du är ju inte min mamma" i år igen så slår jag honom!
Barnabråk: Självklart. Om datorn. Om studsmattan. Bara därför att.
Kvällsnöje: Inget bestämt än, men det blir säkert Star Trek eller så läser jag lite mer i "Benrangel" av Stephen King.