lördag 19 maj 2012

Dagens, 19 maj


Ögonpenna: Härligt gräsgröna Acid green från NYX.
Frisyr: Tofs med flätad detalj.
Klocka: Knallgul älskling från Zodiac.
Nagellack: Hade tänkt byta idag, men gör det imorgon istället. Så det är fortfarande min rosa layering med 167 från Depend och Kissy från Zoya.
Test: Kör på BB kräm från Garnier idag med. Gillar den som komplement till min dagkräm.
Top: Skjortblus från H&M. Som jag fastnade med och rev sönder där bak. Ledsen.
Cykeltur: Upp på stan och hem igen. Och om en stund hem till Perny.
Doft: Jo, jag slank in på H&M och köpte den där vaniljdoften jag ångrade att jag inte köpte i torsdags. Den är helt ljuvlig! 40 spänn och heter Vanilla touch.
Middag: Grillat är godast. Särskilt i vänners sällskap, så vi drar hem till Perny/Penko och hjälper dem att inviga sin nya grill.
Fika: Te, chokladkaka och diverse godis.
Lördagsgodis: Josåatte... Jag har ju en förkärlek till Turkisk peppar/Firewood...
Smycken: Halsband i stål med sötvattenpärlor från Morellato. Armband med små ikoner i trä, Twilight-replika och från mitt gamla jobb.
Väder: Sol som ibland gömmer sig bland moln. Och så blåser det en massa också. Så klart.
Fundering: Det här håret alltså. Är det svårt att toppa ett långt hår själv?
Kvällsnöje: Ja. Det brukar vara ett sant nöje att spendera kvällen i sällskap med Perny/Penko.
Barnabråk: Självklart. Om spel. Igen.