onsdag 23 maj 2012

Dagens, 23 maj

Jo minsann, jag tycker det ser jättelustigt ut när jag försöker ta kort på mig själv.
Ögon: Fick för mig att öva på eyelinervinge och matchade klockan genom att använda pennan Yellow från NYX och skuggan Screwdriver ur Curacopaletten från Sleek.
Läppar: Mörkrosa uttonat läppstift från Wet n' wild och en dutt läppglans.
Frisyr: Hopsnoddad inbakning på sidan som slutar i en fläta över höger axel.
Klocka: Knalligt gul från Zodiac.
Nagellack: Curacao punch från Kicks.
I-landsproblem: Bröt av en nagel jäkligt långt in. Som tur är inte på den jag fotar för bloggen, men det gör ont och är fult.
Doft: Syrén! Oj vad det blommar i trädgården nu!
Smycke: Bara mina ringar. Förlovnings-, vigsel- och Rebecka-ring.
Test: Barnen har absolut testat mitt tålamod idag när älskade maken är på kurs i Stockholm. Det håller sådär, kan vi väl säga. Sonen är "på rymmen" as we speak. Alltså i lekparken en bit bort.
Middag: Tomatsoppa med rostade solroskärnor, följt av plättar med sylt.
Fika: Te. Chokladkaka. Vatten i mängder.
Klänning: Svartvit omlottsak från H&M som jag haft en halv evighet.
Pryl: Solglasögon, bok och verandastol. Samt ett stort vattenglas.
Väder: Soligt och varmt. Satt i solen 10 minuter och kände att det räckte. Skugga is da thang!
Barnabråk: Så jädra mycket! Det känns som om de passat på idag när älskade maken inte varit hemma och stöttat mig. Om spel. Om en fläkt. Om is. Om vatten och tvål i påsar. Om sönderpetade fjärrkontroller. You name it - vi har bråkat om det.
Kvällsnöje: Peta barnen i säng kommer bli ett nöje bara det idag. Sedan ska jag titta på Grey's anatomy, troligen också Body of proof och jag funderar på om jag ska provsmaka de där nya chipsen vi köpte. Och med provsmaka menar jag äta halva påsen. Kanske ett glas vitt också, att spä ut allt vatten med.