fredag 25 maj 2012

Dagens, 25 maj

Vi klämmer väl in en "Dagens" också. Särskilt som kvällsnöjet blivit ändrat sedan jag skrev förra inlägget. Ingen "Megamind" för fru Data och de små barnen.


Ögon: Hade tänkt ingenting eftersom det är smälta-bort-varmt, men plötsligt stod jag där med mörkblå pennan Blue lagoon från Viva la diva och kladdade.
Läppar: Ett aloe-stift jag inte orkar gå och kolla vad det heter. Men det är bra!
Frisyr: Utsläppt. Har en väldigt bra hårdag idag känner jag.
Nagellack: Det är ju holofredag! Princess tears från A England. Gôrsnyggt!
Klocka: Ingen. Wow!
Smycke: Nej. Men jag hade sönder mitt chaktaarmband igår. Skitledsen över det. Ska trä om det asap.
Outfit: Nudefärgat ribblinne och mönstrad kjol. Kommer snart byta ut kjolen mot något annat för jag ska ut och cykla lite.
Test: Mina fötter testar hur svullna de kan bli. Jag tror de har ökat två storlekar idag hittills. Men jag klagar inte! Varmt är härligt!
Middag: Tandoorikyckling med ris. Mojito som fördrink. Gott.
Fika: Måste ha te oavsett temperatur. Och kardemummaskorpor.
Doft: Gissa. Gissade du något annat än Vanilla touch gissade du fel.
Pryl: Is.
Väder: Soligt. Hett. Liten aning blåst och liten aning moln. Betonar ordet lite.
Fundering: Skulle jag ha rakat benen trots allt?
Barnabråk: Till och med de har hållit sig spaka i värmen.
Kvällsnöje: Blir alltså inte "Megamind" utan jag sätter mig snart på cykeln och drar hem till Perny på lite te (eller mycket) och snicksnack. Mina barn leker med hennes. Score!