måndag 28 maj 2012

Dagens, Älskade makens födelsedag

Idag fyller älskade maken år och det firar jag med att lägga upp en bild på en tårta. Hipp hipp hurra!



Ögon: Idag blev det blått med ögonpennan Blue lagoon från Viva la Diva. Eftersom den kladdar suddade jag den över hela ögonlocket eftersom det ändå är där den skulle ha hamnat.
Frisyr: Utsläppt med väldigt vackra lockar. Tills det började ösregna på det.
Nagellack: Papagayo blue från IsaDora.
Klocka: Samma antika Tissot som igår.
Smycke: Mitt chakraarmband och min älskade skarabé som jag knappt vågar bära för den är lite trasig i hänget och jag är livrädd för att tappa den.
Outfit: Beige chinos, nudefärgat linne, ljusbrun kofta. Röda Eccoskor och knallgrön jacka vid utomhusaktiviteter.
Test: Hinner jag hem från Arbetsförmedlingen innan det börjar regna? Nej.
Middag: Kycklingnuggets med klyftpotatis och basilikasås. Älskade maken fyller år idag och det var vad han ville ha till middag och när man fyller år får man bestämma.
Fika: Te och kardemummaskorpa. Tårtan åt vi igår.
Doft: Behöver jag inte säga va? Älskade maken frågade idag om jag var hans vaniljbulle.
Pryl: Hårsil till duschen. Så kanske det inte blir stopp i avloppet i duschen så ofta.
Väder: Det började bra, men sen blev det kallt. Började blåsa. Ösregn. Trist och tråkigt. Kom tillbaka solen! Jag saknar våra eftermiddagar på verandan, jag med en bok - du med värme.
Fundering: Hur ska jag få tag på kosing så att jag kan renovera badrummet och få det där übersnygga badkaret jag hittade på Bauhaus?
Barnabråk: Så klart. Fastän att älskade maken önskade sig i present att de inte skulle bråka.
Kvällsnöje: CSI. Och "bara ett kapitel till" i min bok.