söndag 20 maj 2012

Dagens, 20 maj

På promenad.
Ögonpenna: Nej. Idag är en osminkad dag.
Frisyr: Fläta på sidan. Hamnar ofta där, över vänstra axeln.
Klocka: Lila sillisen från ICE.
Nagellack: Orangea Bird of Paradise från IsaDoras sommarkollektion Papagayo. Himla tjusigt faktisk, men så är jag ju lite galet kär i orangea lack.
Test: Sovmorgon var länge sedan jag testade. Idag var det dags. Himla skönt faktiskt.
Kofta: En brun, ytterst sliten och omtyckt rackare. Från H&Ms ekologiska kollektion.
Promenad: Vi tog bilen till Sommarro och upptäckte delar av vår stad vi inte kände till. Bröllopsstigen på 500 meter var avklarad på några minuter, så vi irrade in på okända stigar och hittade bäckar, mossbeväxta murar, ett kärr med en ensam gräsand i och massor av vitsippor. Hit åker vi igen!
Doft: Vanilla touch. Jag får inte nog! Måste kanske ha en back up på den...
Middag: Grillat med pommes frites och lite sallad. Till det en Sommersby-cider. Tycker äpple är godast.
Fika: Te och världens godaste rabarberkaka.
Pryl: Älskade solglasögonen! Gröna, skitstora och billiga. Från H&M för några år sedan.
Väder: Sol! Och inte alls så mycket av vare sig moln eller blåst. Känns som att det blev sommar idag.
Fundering: Om jag inte skulle ta saxen och bra våga klippa lite, lite grann i det där slitna håret jag har?
Kvällsnöje: Säkert någon film. Eller så sitter vi med en varsin dator och surfar.
Bedrift: Läste äntligen ut "Flickan med glasfötter" av Ali Shaw. Att det tar mer än en månad för mig att läsa en bok på straxt över 300  sidor, tillhör ovanligheterna. Särskilt när det är en bok jag verkligen tycker om, som det här var. Är med andra ord inne i en rejäl svacka vad gäller läslust. Vill ur den å det snaraste!
Barnabråk: Inte värst, men det har varit lite gnäll över att vi föräldrar tycker man kan vara ute i stället för att spela Sims på datorn.

Skuggorna över stentrappan.