lördag 28 februari 2015

Februarifavoriter

Helt klart kunde månaden ha slutat bättre för en trekker som yours truly. Jag började gråta igår kväll när jag fick höra att Leonard Nimoy, den ursprunglige Spock i Star Trek, hade avlidit. 
Det är ju ungefär motsatsen till favorit, men jag gör mitt bästa för att favorita till februari ändå, som jag brukar göra månadens sista dag.


Bildkälla tsquirrel
Leonard Nimoy 26/3 1931 - 27/2 2015

FödelsedagsbarnEn av bästisarna fyllde jämt och bjöd på kakkalas. Synd bara att jag hade sådan huvudvärk att jag nästan grät, men roligt ändå att få fira den kära Perny.

Bok/ficBästa utlästa bok är helt klart "The haunting of Hill House" av Shirley Jackson. Just nu har jag kommit av mig lite i mitt läsande, något jag måste råda bot på om inte annat så för att vi snart ska ha Plejad-träff igen.
Bästa fic får bli "It's Derek Hale wtf" av Bleepobleep, en soulmark/mate-au. Annars har läst om många av mina favoritfics den här månaden - både Klaine och Sterekfics.

Film"12 years a slave". Har inte varit på bio den här månaden heller. Buhu...

Tv-program: Nu har jag funderat en stund, det får bli "Glee" som favorit den här månaden också. Särskilt som det hände bra saker för mina darlings. Serien har nu endast 4 avsnitt kvar och förra helgen wrappades hela alltet. Lea Michele behöll Finns football-tröja... 

Kläder: Skittråkigt att köpa nya behåar, men ack så nödvändigt. Roligare än så har jag inte haft det när det gäller klädshopping den här månaden. Tyvärr.

Nagellack: Vitgråa hololacket Nimbus från Smitten polish och blå/multikroma Sulley från Dance Legend.


Frisyr: Så himla blankt och fint och lockigt. No poo fortsätter och just nu går det himla bra, även om det fortfarande är en bit kvar innan håret har vant sig av med att inte bli söndertvättat.

Upptäckt: Tvätta håret med rågmjöl. Håret säger tack. Och jag bockar och niger och tackar Emma på bloggen Sminkan och Emma för tipset.

Extra speciell rolighet: Bokrea! Tjoho!

Populäraste blogginlägget: Inte alls överraskande så har mitt arga inlägg om Buffy the vampire slayer med namn "Buffy the ... whaaaaat?" fått flest träffar den här månaden. Perny har nämligen länkat till den i en debatt-tråd inne på någon grupp på Fejjan, som jag avtackat mig från att delta i, och det är därför kommentarerna av avstängda på det inlägget. Summa summarum var väl att jag har fel, även om man tycker att jag har rätt. 
Mer om det när jag sammanfattar säsong 4, som jag såg klart på igår.