måndag 22 januari 2018

Fall 2017 från Polish Alcoholic

Blir man störtkär i något av de lack jag tänker visa nu, så kan jag ge glädjebeskedet att de i skrivande stund finns att finna på Polish Alcoholics Etsy-shop. Jag har precis målat på det sista av lacken i förra årets höstkollektion, och sitter nu och sneglar på vinterkollektionen som släpptes för någon vecka sedan. Jag vill ha några där, men inte all.

Men! Nu var det höstkollektionen vi skulle titta på, med inspiration från någon sorts online-spel, om jag fattat det hela rätt. Spelar ju inte sådant direkt, så jag har ingen aning. Jag köpte fullkollektion här, fastän det egentligen inta var meningen, eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilka lack som jag inte skulle köpa. Och så var jag sur när jag beställde dem, och shoppade mig "lycklig".  Eh... Såatte...

Här är de i varje fall, i fallande ordning med den jag tycker är snyggast först.


Stolen Dreams har den där blålila färgen som inte vill fastna på bild riktigt. Den blir antingen för blå eller för lila, här är den för lila. Hela den här kollektionen innehåller flakies i mer eller mindre riklig mängd, och här är det rätt så rikligt med flakies i aquatoner.


Well of Life är det lack jag bär nu, och jag har väntat med det för att jag vill ha bra ljus till bilderna. Det är fortfarande inte optimalt, men nog 17 syns det hur tjusigt det här är ändå. Mörkt grått med ett grönt skimmer och små flakiesar som skiftar i alla möjliga färger, men mest rosa, guld och blått.


World on Fire höll på att inte få komma hem till mig, och det hade ju varit synd. Så blev det betydligt snyggare på än vad det såg ut att vara på bilderna i shoppen. Det här är en kopparnyans, kanske lite åt det orangea hållet, och så smockfullt med guldflakes.


En annan överraskning blev Rap Tap Tap som inte alls bara är ett svart lack med silverflakes, det har ett blått skimmer också. Sedan att det blå skimret inte ville fastna på bild var ju väldigt synd. I verkliga livet syntes det bra.


Howl of Kubrow skulle behöva bättre bilder i bättre ljus, för det är betydligt roligare än den grå sörja som det ser ut som här. Ett ljusare grått lack med småflakies i aqua- och koppartoner, samt ett mångfärgat skimmer, där jag tyckte att blå var lite extra framträdande.


Chains of Harrow visste jag med säkerhet att jag ville ha. Hade jag bara köpt ett lack från kollektionen så hade det varit det här. Så det är ju lite snopet att det var det jag tyckte mist om när det väl begav sig. Inte för att jag avskyr det, för det gör jag inte. Jag trodde bara att jag skulle bli mer kompis med basfärgen, men det var lite för lite orange och lite för mycket brun för att jag skulle bli tokkär i det. Det finns ett rosa skimmer i lacket också, men det är ytterst diskret. Och så guldflakies.