onsdag 31 januari 2018

Januarifavoriter

Har jag vant mig vid att skriva en åtta efter 201... än? Ja, nästan i varje fall. Den här första månaden av 2018 gick rätt så fort, men så har det varit en hel del aktiviteter den här månaden också, med födelsedagar och annat, så det kanske inte är så konstigt.
Men nu är det januaris sista dag och med det kommer mina favoriter under månaden som snart är förbi.



Bok: Det är väl kanske inte så oväntat när man läser om en favoritbok, att det är just den som varit månadens bästa bok. "Cloud Atlas" av David Mitchell alltså.

Fic: Satt hela dagen igår och stirrade in i datorn och läste en hel fic som jag bara hade tänkt börja lite på. Glömde liksom tid och rum av den. En Drarry-fic vid namn "The standard you walk past" av bafflinhaze.

Film: Jag lyckades gå på bio, även om det inte var den film jag allra helst hade velat se, för den hann sluta gå innan jag pallrade mig iväg. Men eftersom "The death cure" inte var bra, så är månadens bästa film "Locke". Kan fortfarande komma på mig själv med att tänka på den, och det måste ju betyda något.

Tv-program: Tittar fortfarande inte direkt på tv, men jag såg i varje fall "22.11.63" tillsammans med älskade maken, och den dög väl även om jag inte direkt tyckte den var tokbra.

Nagellack: Jajamensan. First class desires från OPI. Sitter fortfarande på, men det skall jag åtgärda under dagen för just nu ser det bedrövligt ut.


Hudvård: AHA 30% + BHA 2% Peeling solution från The Ordinary/Deciem. En illröd liten mask som svider som attan! Vill man vara fin får man lida pin och allt det där. Det här är en väldigt effektiv liten grej, huden blir pånyttfödd av den, men den känns. Rejält. You have been warned. Använder min ganska sällan, ungefär en gång i månaden, men det räcker bra så. Och till och med jag med min känsliga hy klarar av det, även om det stundtals känns som om huden brinner.

Upptäckt: Till och med jag kan gilla snö. Nämen va!? Jo, för ibland är det bara vackert, och ibland behövs det verkligen något som ljusar upp gråtrista januari. Sett mycket sol den här månaden? Nej, inte jag heller.

Extra speciell rolighet: En helt underbar promenad med älskade maken på ett av våra smultronställen.

Mitt eget favoritinlägg: "Förra årets bokslut" där jag gick igenom allt jag läst under 2017.