torsdag 1 februari 2018

Tre tomma no. 47

Som sagt, mycket som sjunger på sista versen just nu. Tror det börjar lugna ner sig nu dock, men jag kan ha fel. Bara favoriter den här gången, dessutom. Tur att jag hade back up:er!


Love & Toast. Lip butter. Green tea & mint.
Jag har varit ett fan av Love & Toasts lip butters länge, men inte hittat dem i butik så ofta. När jag snubblar på dem så är det oftast just den här med grönt te och mint jag köper, för att jag gillar den där lite pirriga känslan man får av mint i läppbalsam. Inbillar mig att det förstärker min naturliga läppfärg, men det är säkert bara just det - inbillning.
Anyhow, jag gillar, men kommer inte slita mitt hår för att hitta det igen eftersom jag har andra fullvärdiga alternativ som är mycket lättare att hitta i butik.
Plaståtervinning
Betyg 5/5

Kicks. Ready, Set, Glow! Vitamin C. Day fluid.
Min favoritdagkräm. Som i i stort sett den enda jag använder. Dels för att jag i allmänhet gillar den, dels för att den har SPF 25, och sådant gillas.
Som synes är det här en sådan där liten reseförpackning, eftersom jag köpte på mig ett kit när jag var fattig/snål sist jag höll på att få slut på den här och lite till. Just nu har jag en i fullstorlek i badrummet. Måste dock säga att jag faktiskt föredrar den i tub framför de där pumpflaskorna de egentligen kommer i. Främst för att jag faktiskt vet med säkerhet att jag fått ut allt ur tuben.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

ACO. Hudlotion. Normal hud. Oparfymerad.
Det värst som finns är när man råkar köpa den här hudlotionen i dess parfymerade variant. Dels luktar den inte gott, dels irriterar den min hud - och min näsa. Skillnaden på de två flaskorna är endast en - den lilla bokstaven "O" framför ordet parfymerad. Kanske därför de gjorde om flaskorna - igen, och höjde priset - igen. Den här gamla flaskvarianten kommer jag fortsätta fynda på Rusta så länge det går.
Om ni undrar är den här hudlotionen ständigt återkommande i mitt hem och har så varit sedan mina tonår. En klassiker som håller sig, med andra ord. Men jag saknar fortfarande flaskan från då, som man kunde ställa på korken och verkligen tömma till sista droppen.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5