onsdag 28 februari 2018

Februarifavoriter

Att februari känns kort beror ju på att den är det. Årets kortaste månad har idag sin sista dag, och jag har en del favoriter att dela med mig av. För att citera Mario: "Letse go!"

Bildkälla Geeky Gadgets

Bok: Jag har läst massor den här månaden. Så pass mycket att jag själv är förvånad. De flesta böckerna jag har läst har dessutom varit väldigt bra, och jag har delat ut en och annan 4:a. Och en bok fick till och med 4,5, så jag antar att den får anses vara månadens bästa bok, fast det är på skägget vill jag lova.
Priset går till "The night circus" av Erin Morgenstern.

Fic: Vet ni, jag har inte läst en enda fic i februari. Ingen hel i varje fall, men jag har varit inne och läst avsnitt ur en del favoritfics. Men det blir pass den här månaden.

Film: Projekt ett biobesök i månaden har hittills haft framgång det här året. I söndags var älskade maken och jag på bio och såg "Phantom thread", som dels har en del Oscars-nomineringar på sig, dels visst ska bli Daniel Day Lewis sista film, om man ska tro honom själv. Och visst -  det var en bra film, men kanske inte direkt fantastisk. Lågt tempo är bara förnamnet.
Den bästa filmen jag har sett den här månaden, ny för mig, är istället "Bladerunner 2049", som vi införskaffade och såg i helgen den med.
Annars är väl "Cloud Atlas" allra bäst, men den såg jag om för sådär fjärde gången.

Tv-program: Har fortfarande kommit igång med mitt tv-tittande. Har bestämt mig för att inte ifrågasätta det längre. För sanningen är att jag just nu mycket hellre läser, så då får det vara så.
Älskade maken och jag har dock börjat titta på "Fargo" och den gillar jag. Snart sett klart på säsong 1, så jag kommer göra en sammanfattning snart.

Nagellack: Här blir det svårt... Bar så många som jag verkligen trivdes alldeles förskräckligt bra i. Det första som flög in i huvudet på mig var dock Turn on the Northern Lights! från OPI, så vi kör på den.



Skönhet: Byter namn på den här punkten från Hudvård till Skönhet, för tänk om jag allra mest älskat ett läppstift eller en ögonskugga en månad? Fast den här månaden har både jag och Lilla E gillat en ansiktsmask - igen. Kicks Beauty Charcoal Powder Peel Off Mask.

Upptäckt: Det är verkligen inte besvärlit att gå ut i massor av minusgrader, om man bara klär på sig ordentligt. Och om det ger sjutton i att blåsa! För om det blåser iskalla vindar när termometern redan visar minus 15, då gör det rent av ont i det stackars skinnet. Ansiktsolja for the win!

Extra speciell rolighet: Faktiskt att gå på utvecklingssamtal för Chilipojken. Älskar när det går bra för barnen, och han får beröm för att han är glad och trevlig. Mycket stolt mamma, det här.

Mitt eget favoritinlägg: Ett kärleksbrev jag skrev till mig själv.