tisdag 27 februari 2018

BuJo mars 2018

Snart är det mars, och för att välkomna denna månad satte jag mig häromdagen ner och gjorde i ordning mina Bullet Journal-uppslag för mars. Eller BuJo som jag kallar det för, och döper en etikett till. Bara för att jag kan.



Gjorde lite annorlunda mot vad jag gjort hittills, och fick använda min Tipp Ex-penna några gånger, samt vet redan nu ett och annat jag kommer ändra på inför april, men så här såg det ut i varje fall, innan jag fyllt i några händelser.


Min startsida för mars fick den här gången mer ett vanligt kalenderutseende, med små rutor. Lite för små, när jag fick tänka efter, men i ärlighetens namn så använder jag inte månadsuppslaget så vidare värst för anteckningar, så det kanske inte gör så mycket. Planen är i varje fall att göra den större till april.
Och titta! Washitejp med rävar. Efter att jag tog bilderna fortsatte jag att klistra dit små rävar, så jag antar att mars har rävar som tema. Kladdade dit massa hjärtan i efterhand i februari också, så jag kanske har något sorts månadstema på gång här, vi får se.
Temafärg har jag bestämt sedan länge att det blir, och som synes är det grönt som gäller i mars.


Mitt uppslag där jag håller reda på nagellack, lästa böcker, sedda filmer och bloggidéer som kommer till mig. Inte ett spännande uppslag, men ett som jag använder ofta.


Habittracker och moodtracker på ena sidan, hålla reda på pengarna på den andra sidan.
Finns det någon bra översättning på ordet "tracker" i det här fallet? Skulle nämligen helst vilja skriva det på svenska. Skulle ju kunna nöja mig med Vanor och Humör, när jag tänker efter. Så kanske det blir till nästa månad. Om jag minns det.
Annars vill jag ha lite bättre koll på kosingen, och minns barndomens kassabok med nostalgiskt tindrande ögon. Så jag gjorde mig en liten rackare, så får vi se om den räcker. Lade till två små också, för min yogaverksamhet och mitt sparande. Den stora är för kontot som är knutet till mitt betalkort.


Och ett veckouppslag, inklusive de pennor jag använde när jag gjorde i ordning mina sidor.
Helt enkelt en ruta per dag, en större ruta för extra noteringar om jag har några sådana, en ruta för bloggen och en ruta för maten. Hela mars ser likadan ut, för jag gillar det här lite minimallistiska utseendet bäst. Det känns liksom vilsamt för blicken.

Är det för tidigt att börja fundera på hur jag vill ha det i april?