torsdag 8 februari 2018

What I eat in a day #18 - Läsdag

Det var ett tag sedan jag delade med mig av vad jag äter, men igår så fotodokumenterade jag matintaget igen. En dag som höll sig till bra ätande fram tills vi började titta på tv på kvällen, och drog fram både snacks och sprit. Tsk, tsk...


Den här bilden (eller en liknande) kommer ni få se i repris imorgon, för jag har en plan...
Det är ett par fattiga riddare med kanel, hallon och lite jordgubbshonung. Till det drack jag te och tog en d-vitamin. Och så dricker jag massor av vatten under dagen, ur min ständiga följeslagare vattenburken.


Efter alla mina morgonbestyr satte jag mig ner för att läsa en bok, och det var ungefär det jag gjorde under resten av dagen, fram tills tv:n slogs på. Som sällskap till boken drack jag ett par koppar te och åt några mandlar. Och så slog jag av en flisa på muggen lite senare, så att jag blev lite ledsen i ögat. Men jag gillar boken.


Kollade man noga på mitt BuJo-inlägg häromdagen, så såg man att jag till onsdagen hade planerat att äta mandelbollar med pasta till lunch. Det gjorde jag också. Samt lite fräst svartkål och några körsbärstomater. Och ketchup, för det är gott till. Vattenglaset är inte med på bild, men det stod på bordet.


Efter promenad med liten hund och massor av läsning kände jag att det var dags för lite mellis. Te - så klart, och ett skivat äpple med jordnötssmör och lite kanel. Och ja - jag har en räv på mitt mobilfodral. Vad annars?


Vi har väldigt dåligt ljus vid vårt matbord, så jag ska tolka bilden åt er. Till kvällsmat åt vi en svamp- och fetaostpaj. Till det massor med grönsaker. Jag har ruccola- och machésallad på tallriken samt gurka, tomat, oliver och en balsamicodressing. Och så ett par grissini.


Sedan släppte hämningarna! Älskade maken och jag tittar på "Fargo" och då behövde jag popcorn. Ville ha dem med tryffelsalt, men det missade älskade maken som stod för poppningen. Det här var bara en av x antal nävar av de vita fluffiga, som vi kallar dem.


Sedan kom vi på att det var lill-lördag, och då borde man få dricka ett glas Xanté! Så då gjorde vi det. Och åt sådana där potatispinnar till. Dessa är inte pommes pinnes, utan en annan sort med paprikasmak. Inte så salta, men det är väl ungefär det enda som är "nyttigt" med dem.


Och så satte vi i oss rätt så många av sådana här små salta pretzels. Inte bra...
Det här är för övrigt en oöppnad påse pretzels, för jag missade att fotografera dem vi åt av igår. Men jag, Lilla E och älskade maken satte i oss ungefär två tredjedelar av en påse igår. Hoppsan!