fredag 5 januari 2018

FredagsFilmen: Call me by your name

På tal om gårdagens inlägg och min önskan om att se mer film på bio - av de filmer som går på bioduk i min stad just nu är jag allra mest sugen på att se den här:


"Call me by your name" är baserad på en roman av André Aciman. Jag har inte läst den, visste inte ens att filmen var baserad på en roman för 10 minuter sedan.
Filmen utspelar sig i Italien i början av 1980-talet, där den unge Elio upplever en speciell sommar. Hans far får under sommaren besök av en amerikansk forskningsassistent, som Elio lovar att visa runt i trakten.


Jag längtar till Italien, Italiens ljuva land. Där små citroner växa, de växa uppå strand.
Visste ni att jag älskar Italien? Får resfeber bara av trailern. Undrar just hur det skulle bli om jag lyckas komma iväg och se hela filmen?