tisdag 23 januari 2018

Tre tomma no. 46

Man kan ju tro att jag inte gör annat än tar slut på grejer just nu, och lite så är det eftersom jag har så mycket som sjunger på sista versen just nu. Som de här tre, som alla tog slut på samma dag.


Nivea. Caring shower oil. Natural.
För en torrboll som mig så är det på riktigt jätteskönt att inte använda tvål i duschen, utan en duscholja. Huden blir inte lika uttorkad då, även om jag fortfarande behöver smörja mig efter duschen, så den tar inte bort just det elementet från rutinen.
Varje gång jag köper en Niveaprodukt så tänker jag att det ska bli sista gången, men känner jag mig själv rätt så kommer det bli fler gånger för att de är så lätta att få tag på. I just det här fallet tänker jag försöka låta bli för att jag inte gillar doften. Det luktar väldigt starkt och parfymerat om den här duscholjan, och doften sitter kvar ett tag vilket jag inte tycker om. På plussidan blir det dock inte värst halkigt i duschen, men nej - jag testar en annan duscholja nästa gång.
Plaståtervinning
Betyg 2,5/5

The Ordinary. Natural moisturizing factors + HA.
Är precis vad den heter, en fuktkräm. Som jag älskar! Tyvärr har jag ingen ny i badrummet just nu, utan använder annat som nattkräm för tillfället. Det är som nattkräm jag har använt den här raringen också. Det är en ganska tjock och dryg kräm, ett litet kläm på tuben räcker långt. Jag vill dock ha den här i den större tuben nästa gång, men den är slut på lager så jag väntar. Inte värst tålmodogt, men jag väntar.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

BitchBalm by Lipgloss Bitch. Summer edition, Cocos.
Lipgloss Bitch är en mycket trevlig blogg med fokus på skönhet. Och Helena, som driver bloggen, har även ett eget märke på läppvårdsprodukter som heter BitchBalm. Helt enkelt cerat i diverse doft. Det här är det tredje stiftet av hennes jag provat, och även det som tog slut först. Inte för att jag älskat den mest, för det är körsbär som jag har i handväskan, utan för att det har stått i badrummet och blivit använt oftast på grund av det. Vanilj gav jag till Lilla E för hon ville ha det - hon är galen i vanilj nämligen, nästan lika mycket som mig.
Jag har precis lagt en beställning på två nya cerat från BitchBalm, så man kan lugnt påstå att jag gillar dem.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5