lördag 29 september 2018

Septemberfavoriter

En dag kvar tills september når sitt slut, men vi kör på favoriterna idag så att jag får vara datorledig imorgon.
September har varit en lite väl social månad för mig, så just nu känner jag mig trött. Kommer gå lite i idé några dagar, känner jag. Men förutom att jag är lite trött, så ska jag nog kunna vaska fram några favoriter.

Bok: Den bok som påverkat mig mest i september har varit "House of leaves" av Mark Z. Danielewski. Inte för att den haft den bästa storyn, utan för att den vidgade mina vyer om vad en bok egentligen är. Läste ut den för ett par timmar sedan, skriver mer om den nästa vecka när jag smält den lite till.

Fic: Jag har spenderat september med att läsa en serie med meet cutes. Jag har en kvar av 50 stycken, alla med Stucky som par. Bland dessa tycker jag nog mest om "Rescue me and hold me in your arms", men det finns flera andra som jag gillat. Skrivna av 74days.

Film: Pass. Har bara sett enda film på hela månaden. Överhuvudtaget. Needless to say inte på bio.

Tv-program: "C.B. Strike" har varit väldigt bra. En helt okej adaption av några av årets bästa böcker, som jag har läst.

Nagellack: Hatade egenskaperna med det, men det är oh så snyggt! DV8 från China glaze, alltså.



Skönhet: Nattmasker. Använder mig gärna av Kicks moisturemask som en nattmask. Vaknar så mjuk och gosig så i nyllet.

Upptäckt: Editors. Fy f-n vad de är bra! Om ni inte redan gissat det.

Extra speciell rolighet: Jag önskar att jag kunde svara att det var roligt att ha en tysk utbytesstudent här i en vecka, men ärligt talat så var det mest jobbigt. En rolig erfarenhet, absolut, men hela familjen var ganska lättad när det var över. Och det var ju roligt i sig.

Mitt eget favoritinlägg: Alla böcker jag läste i augusti. Eftersom de var så många! Så många blev det inte i september.