tisdag 2 oktober 2018

Tre tomma no. 65

Bäst att jag skriver om de här nu, innan jag glömmer bort dem helt.


Foodaholic. Red ginseng natural essence mask. 3D.
Först av allt - jag gillar masker med röd ginseng. Min hud verkar tycka att det är något av det göttigaste som finns, och jag får glow och känner mig fin och fräsch efter användning av en ginsengmask. Den här avskydde jag. Riktigt dålig passform och jag blev så pass irriterad på den att jag valde att ta av den långt innan rekommenderad verkningstid nått vare sig början eller slut.
Note to self - undvik alla masker med 3D-passform, för är de inte skulpterade för mitt ansikte sitter de inte bra.
Plaståtervinning.
Betyg 1/5.

Cien. Aqua. Moisturising mask. With aloe vera and jojoba oil.
Jag har testat även den här masken förut. Kostar 8 kronor på Lidl, och innehåller två applikationer. Rätt billig alltså. Billigheten känns dock inte på kvaliten, och förra gången använde jag den utan problem. Den här gången upplevde jag dock viss irritation, så jag kommer inte köpa den igen. Tror jag.
Plaståtervinning.
Betyg 2/5.

ACO. Hud lotion. Oparfymerad.
Den här däremot, den köper jag om och om igen och har gjort sedan tonåren. Just den här förpackningen har i och för sig utgått, men så länge jag hittar den på Rusta så köper jag den där. Tydligen fanns det ett stort baklager på den här utgående flaskan, för jag har köpte den där i några år nu. Och det ska vara den oparfymerade, för den parfymerade får jag huvudvärk av.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5.