lördag 12 januari 2019

Tre tomma no. 75

Nu är det faktiskt inte fler tomma förpackningar i min låda med sådana. Men det kan å andra sidan ändras fort om jag hamnar i en ny sheet mask-fas.


Innisfree. My real squueze mask. Oatmeal.
Mnja... En sådan där mask med mjölkig essens som känns klibbig efteråt - en lång stund. Tvättade faktiskt bort överflödet efter ett tag, för det höll på att driva mig till vansinne. Snålt med essens också, och masken hann faktiskt torka till innan jag tog av den. Den här masken var alltså inget för mig.
Plaståtervinning.
Betyg 2/5

Etude house. Cherry blossom. Firming and brightening.
Den här däremot. Gillet är stort. Rikligt med essens, och jag har faktiskt kvar av essensen i en burk som jag använder som serum efter rengöring då och då. Helt okej passform, och den kändes väldigt svalkande och skön och gav mig lyster och så kallat "glow". Trevlig doft också.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Bitch balm by Lipgloss Bitch. Holiday. (Polkagris)
Jag har en svaghet för läppisar med mint, och den här är inget undantag. Blev faktiskt lite ledsen i ögat när den tog slut, för den har utgått och jag kan inte ersätta den. Både doftar och känns härlig, som vanligt med Bitch balm.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5