torsdag 24 januari 2019

Tre tomma no. 76

Återigen rasslar det på med grejer ner i "tomlådan". Så kan det gå om en bestämmer sig för att slå ihop slattar, samtidigt som en spruttar ur det sista ur en tub. Då kan det bli tre tomma förpackningar på en enda dag.


Kicks. Treatment oxygen.
Mitt val av baslack just nu. Funkar även finfint om en vill gå med nakna naglar. Det finns en liten hint av blått i lacket som effektivt förvillar bort missfärgningar. Inte för att jag tycker att jag har haft några problem med missfärgningar sedan jag började med det här lacket.
Det heter ju "Treatment" och det är för att man kan använda som en kur, eller som ett baslack. Jag väljer alltså det sista. Det ska tydligen vara snällare mot nageln och släppa ner mer syre till nageln, men sådana påståenden tar jag alltid med en nypa salt. Nageln är ju trots allt ett dött material (precis som hår).
Jag har så klart redan en ny, eftersom det här var en sådan där slatt som jag tömde över.
Plaståtervinning på den löstagbara jättekorken, glas på resten.
Betyg 5/5

Seche Vite. Dry fast topcoat.
Det enda topplacket jag använder, i stort sett. En självklar favorit som gör vad det heter - torkar lacken fort. Nackdelen är att det tjocknar rätt så fort också, så det är tur att jag har Seche restore i lådan, att tunna ut det med då och då. Jag har självklart en ny, även här är det fråga om en slatt.
Miljöfarligt avfall, för det finns fortfarande rester kvar i flaskan eftersom det är så tjockt.
Betyg 4,5/5. Skulle vara en femma om det inte vore för det där tjocknandet...

Ica. Ekologiskt certifierad nattkräm. Oparfymerad.
Jag tror det här är den tredje tuben jag gör slut på, vilket betyder att jag precis öppnat tub nummer fyra. Jag gillar den med andra ord. Mycket. Väldigt prisvärd är den också.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5