torsdag 31 januari 2019

Januarifavoriter

Sista januari och dags för mig att lista mina favoriter från månaden som passerat. Vaknade idag och mådde rätt så pestigt, så det kan ju vara en bra idé att reflektera på sådant som varit bra istället. Som det här.

Bok: "Dagen du förstörde allt" av Linnea Dahlgren. Jisses amalia. Läste ut den igår, så jag skriver mer utförligt om den imorgon.

Bildkälla Goodreads
Fic: Jag hat läst några stycken, men ingen som sticker ut direkt. Mest Gallavich dock, eftersom jag kom på att de fanns, och det är ungefär allt jag saknar med "Shameless" som ramlar in i kategorin "tv-serier jag har slutat titta på".

Film: Ingen bio. Och det är inte för att jag inte brytt mig, utan för att jag hade svårt att få sällskap. *mutter mummel* Så den filmen jag hade bespetsat mig på att se (Beautiful boy) hann försvinna från bioprogrammet. Vi har inte sett jättemycket film här hemma heller, men jag uppskattade "Darkest hour" mest, även om det mest var en massa gubbar som pratade i två timmar.

Tv-program: Nix pix kakmix.

Nagellack: Rowena från Pahlish, av de få jag bar.



Skönhet: Modern Renaissance-paletten från Anastasia. Jag har suktat efter den länge och nu är den äntligen min! Tycker så pass mycket om den att den har använts varje gång jag har sminkat mig sedan jag fick hem dem. Alla fem gångerna eller så.

Upptäckt: Broddar på skorna kan ju vara det bästa som finns.

Extra speciell rolighet: Får väl vara de två stora födelsedagarna som firats i januari. Chilipojken fyllde myndig i början av januari (vilket betyder att två av mina barn är juridiskt vuxna nu) och igår fyllde min svägerska, aka älskade makens lillasyster, 40 år. Tur att jag inte hade börjat må dåligt då, så jag kunde vara med och fira henne.

Favoritinlägg: Jag har hittills över 100 träffar på receptet på Parmesankyckling med pasta, så det verkar som att fler än jag skaffat en ny favoriträtt. Inte illa för en miniatyrblogg som min.