tisdag 5 februari 2019

Tre tomma no. 77

Jag planerar att göra tomma inlägg tills jag kommer upp i 100, sedan ska jag göra om konceptet. Troligtvis med ett mer samlat inlägg. För det går så fort att göra tre tomma när man lägger sheet masks minst en gång i veckan.


Kicks. Ready, set, glow! Vitamin C. Day fluid. Spf 25.
Det här har varit min go to dagkräm de senaste åren (sedan den lanserades) bara för att jag tycker den är go på huden, luktar lagom = inget alls efter en stund, samt att den har solskyddsfaktor. Jag använder så här i vintertiden inte bara den, men oftast. Jag har alltså köpt en ny och redan börjat använda den. Flaskan däremot gillar jag sådär. Den är i ogenomskinlig hårdplast, vilket gör att jag inte kan se hur mycket produkt jag har kvar samt att den har en tendens att gå sönder. Kanske inte flaskan i sig, men hittills har jag aldrig lyckats ha kvar en kork tills flaskan är slut. Den kork jag har nu fick första sprickan första gången jag öppnade flaskan. Den här gick sönder i fyra bitar när jag tappade flaskan på badrumsgolvet - som är en plastmatta... Hade det varit klinker hade jag väl haft kräm över hela badrummet.
Förutom det - toppenprodukt!
Plaståtervinning (där korken alltså hamnade för några månader sedan).
Betyg 5/5

Holika Holika. Pure essence mask sheet. Cucumber.
Försöker minnas vad jag tyckte om den här, men jag kan faktiskt inte. Förutom att den kändes kall på huden. Så jag gissar att den kändes bra men inte fantastisk. Är den för mycket åt något håll brukar jag minnas det mer tydligt än så.
Plus för väldigt öppningsvänlig förpackning.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5

TonyMoly. Pureness 100. Propolis Mask sheet. Skin soothing.
Den här minns jag att jag gillade dock, men så gör jag ofta det med masker med honung. Dels för att de doftar gott, men också för att de gör gott för min hud. Jag har känslig hud som har en tendens att rodna och blir stundtals väldigt yttorr. Då älskar min hud de lugnande effekterna från honung, så är det. Sedan såg själva masken trevlig ut också, lite av det tjockare slaget, men väldigt bekväm på.
Plaståtervinning. Maskerna slänger jag alltid i det brännbara avfallet.
Betyg 4/5