måndag 11 februari 2019

Tre tomma no. 78

Som sagt. Det går fort när en sheet-maskar...


G9Skin. Milk bomb mask. Strawberry.
Inte nog med att mjölkmasker har en rolig förpackning, de är gosiga att ha på sig också. Den här hade en söt doft av kemisk jordgubbe. Ska utjämna hudtonen, men då behöver en säkert använda liknande masker hyfsat ofta för att se något resultat. Skönt som avkoppling, men ingen hejdundrande effekt alltså.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5

Innisfree. My real squeeze mask. Fig.
Det är lite trist att Innisfree inte finns på Sheet Happens längre, för jag har gillat nästan alla av deras "My real squeeze" som jag har testat. Fig/fikon var ingen undantag. Lite rinnig kanske, och jag har essens sparad att använda som serum en annan dag. Känns sval på huden, som blev sådär mysigt mjuk och härligt återfuktad.
Plaståtervinning,
Betyg 4/5

Etude house. Black hydrogel eye patch.
Roligare än vad den var effektiv. Gummiliknande mask, som fäste sådär på huden. Lite väl små ögonhål, och effekten var mest "jaha". Torkade in helt, så när jag tog av den efter angivna 30 minuter så fanns det definitivt ingen extra essens att klappa in i huden. Skulle jag köpa igen? Nej.
Plaståtervinning. Inklusive på tråget som masken låg i.
Betyg 2/5