tisdag 26 februari 2019

Tre tomma no. 79

Kolla! Jag har tömt förpackningar igen. Duktig jag är. Nu ska jag vara lika bra på att sopsortera också.


Body resort. Caribbean coconut. Body sugar scub. Coconut extract.
Det åtta meter långa namnet säger allt allt. En bodyscrub med socker och ungefär världens mest sötsliskiga syntetiska kokosdoft. Sockret här hade både för- och nackdelar. Fördelen är att sockret löser upp sig och försvinner - inget stopp i avloppet eller små mikroplaster. Nackdelen är att sockret löser sig lite väl snabbt, så det känns odrygt. Samt som sagt - det doftar sådär. Ändå, skulle jag stöta på den igen skulle jag köpa om den. Kanske.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5

JM Solution. Marine luminous pearl deep moisture mask.
En trestegsmask som ska ge massor av fukt, med bland annat pärlextrakt. Lyxigt värre!
Den här gillade jag mycket, alla tre stegen. Rengöring först, sedan essence, mask och kräm. Om det inte vore för att jag fick påfyllning av masker varje månad med min prenumeration från Sheet Happens, så skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa den här igen. Essensen till masken fanns i sådana mängder att det fanns att spara i burk till andra dagar också.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Atrix. Intensive protection cream.
Favorithandkrämen. Självklart redan ersatt med en ny.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5