torsdag 28 februari 2019

Februarifavoriter

Det bästa med att det känts som att februari gått i raketfart är att en alltid kan skylla tidens snabba gång på att februari bara har 28 dagar. Jättelite, ju.
Men jag hann hitta favoriter i varje fall.

Bildkälla Goodreads

Bok: "Den tomma stolen" av J.K. Rowling. Nej, det är inte Harry Potter, men himla bra ändå för hon skriver bra. Tänkte på den här boken länge efter det att jag läst ut den.

Fic: Har bara läst två, och bäst av dem var "Hermoine Granger's Hogwarts crammer for delinquents on the run" av waspabi. Hur hade det blivit om Dursleys hade lyckats hålla Harry borta från Hogwarts? Och ett gäng underligt klädda ungdomar talade om för honom att han var en trollkarl på en tunnelbaneperrong när han var 17 i stället? Med lite Drarry on the side.

Film: Alla i kör: Jenny har inte varit på bio den här månaden. Heller. Har faktiskt inte varit på bio sedan i november när jag såg "Bohemian rhapsody". Ja, ja - vad är en bal på slottet...
Jag har sett film dock, och tyckte "Equalizer" var oväntat bra. Inte den hjärndöda action som jag befarade.

Tv-program: Dokumentärserien "Surviving R. Kelly". Går på SVT Play just nu. Har för mig jag såg tidigare att den skulle finnas där till september, men hittar ingen uppgift om det nu, så jag kan ha fel.

Nagellack: Spooky trails från Polish Alcoholic.



Skönhet: Vårsolen, som sätter nya fräknar på min näsa. Glöm för all del inte bort att använda spf!

Upptäckt: att det växer vintergäck i trädgården. Lite väl tidigt, kanske.

Extra speciell rolighet: Att få tillbaka mina ringar, nu i en ny storlek som passar bättre på mina korviga fingrar. Lagom till alla hjärtans dag också. ♥

Favoritinlägg: Receptet på Sinatraspagetti. Längtar till nästa gång. Så Gott!