måndag 2 november 2009

Badkar

Man kan ju inte vara på topp jämnt, men nu börjar det bli tråkigt. Jag fryser! Hela tiden! Aldrig har jag väl saknat ett badkar så mycket som jag gör just nu. Ack - att få sjunka ner i ett varmt bad med någon väldoftande olja i. Känna värmen återvända in i kalla fötter och kall näsa. Lyssna på lite trevlig musik i bakgrunden. Kanske läppja på ett glas vin? Annars dricker jag gärna te i badet - gillar värme som sagt.

Men - någonstans på vägen gjorde vi fel, älskade maken och jag. För trots att jag ÄLSKAR att bada så köpte vi ett hus utan badkar! Meningen var att vi skulle renovera badrummet och installera ett, men åren har gått och det har hamnat allt längre ner på prioriteringslistan. Just nu är prio ett inredningsmässigt att fixa i ordning det som ska bli min yogastudio (ska jag blogga mer om senare - jag lovar). Sen ser ju köket risigt ut också... Fast just idag känner jag som sagt att det är viktigare med badkar än med ny spiskåpa.

A girl can dream...