onsdag 19 september 2018

Wishlist Wednesday

Är det onsdag? Ja, det är det. Önskar jag mig saker? Ja, det gör jag. Bland annat det här:

Bildkälla AdLibris
Det är ju snart ett nytt år, och då kommer jag behöva en ny Bullet Journal. Jag har varit nöjd med min Leuchtturm1917 (jag vet att inte alla är det, på grund av ghosting) och eftersom 2018 har varit gult funderar jag på att jobba mig vidare i regnbågen och skaffa en orange nästa gång. Men det kan lika gärna bli en röd, eller en grön, eller en blå eller...
Kommer skaffa en penloop på en gång den här gången i varje fall.

Bildkälla Lagerhaus
En gång i tiden gifte jag mig med älskade maken, och då fick vi bland annat en supersnygg citruspress i bröllopspresent. Sedan var det någon (inte jag) som körde den i diskmaskinen, och då var den förstörd. Sedan dess har jag varit citruspresslös, men jag har den senaste tiden haft mina ögon på en sådan här. En liten färgklick i köket skulle inte göra ont.

Bildkälla Etsy
Min plånbok håller på att falla i bitar, och jag är i rätt så stort behov av en ny. Mina krav är att det ska finnas plats för både cash and plastic, helst även mynt. Och att den absolut inte får vara svart. Varför inte svart? För jag vill kunna hitta den snabbt. Det behöver inte vara just precis den här, med rävar på. Men jag skulle ju inte bli ledsen om det blev just den här heller. Om vi säger som så.

Bildkälla Happy Socks
Jag gillar färgglada strumpor. Lätt sätt att liva upp vardagen, liksom. Och Happy Socks har en limiterad Beatleskollektion som mitt hjärta liksom slår dubbelslag för. Färgglada strumpor och Beatles - kan det bli bättre? Jag som till och med grinade när älskade maken gav mig en Hot Wheels-bil med Beatlesmotiv på. För min kärlek till de den där kvartetten från Liverpool är hyfsat stor.

Bildkälla Fjällräven
När jag var liten fick jag en röd Kånken med blå remmar som skolväska. Tyvärr var jag inte rädd om den då, så den är borta sedan länge. Något som vuxna Jenny är lite sur på tween-Jenny för, för jösses anåda vad jag önskar mig en Kånken. Har gjort i flera år, faktiskt. Jag vet bara inte vilken färg jag önskar mig, men den här mörkröda varianten är ju bra tjusig. Eller kanske en gul? Eller en Grön? Eller en kungsblå? Nästan så att någon behöver bestämma åt mig och bara ge mig en present.