tisdag 17 januari 2017

Tre tomma no. 24

Just nu går det tydligen i en rasande takt att göra slut på diverse förpackningar. Återigen är jag bara en tommis bort från nästa inlägg. Duktigt av mig. Eller något.


IsaDora. Hypo allercenic mascara. 01Black. Ärligt talat inte helt slut, men det blir nästan inga mascaror hemma hos mig helt enkelt för att jag inte sminkar mig värst ofta. Mascara bör dock bytas ut av hygienskäl, rosa ögon är inte sådär jättesnyggt.
När man nu sminkar sig sällan så är det inte riktigt ekonomiskt försvarbart att lägga flera hundra på en mascara, så jag återvänder ofta till IsaDoras Hypo Allergenic variant. Dels är den prisvärd, dels älskar jag borsten. Alltså - det är den här borsten jag jämför alla andra borstar med. Jag är inte mycket för de där stora klumpiga eller alla dessa innovativa borstar som översvämmar marknaden. Det finns säkert en väldigt bra anledning till att de gamla vanliga mascaraborstarna lever kvar.
Plaståtervinning om den är tom. Min åker i det brännbara avfallet.
Betyg 4/5.

NoxiDoxi Enhancing Serum base. Det här serumet har varit någon av en neverending story på min badrumshylla. Jag vet ju att jag fick den i en Glossybox, och Glossybox är det mer än ett år sedan jag slutade prenumerera på. Den är dryg alltså. Den är även inte det bästa serum jag har testat. Lovar runt och håller sisådär. Påstår sig skydda mot luftföroreningar och tobaksrök, det sistnämnda undviker jag ändå, samt att ge "en dos av extrem ungdom på bara 20 sekunder". Jo tjena.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5. Namnet får pluspoäng dock. NoxiDoxi låter bara för roligt!

Nuxe. Nuxellence Jeunesse. Youth and radiance revealing care. Anti-Aging, smoothing, radiance. Puh! Tröttnade ni på att läsa det där? Jag tröttnade på att skriva det. Även det här är ett anti-aging serum, som dessutom lovar att jämna ut hudtonen. Kan kanske bero på att den är beige. Även det här serumet har varit lite neverending story, trots att jag gillat det bättre än NoxiDoxi. Problemet är att jag verkligen inte tyckt om doften här. Den luktar liksom som parfymeriet/färghandeln som jag frekventerade i mina tidiga tonår (där jag köpte alldeles för mörkt puder och ljusknallrosa läppstift från Jane Hellen. Sminkmodet på 80-talet var sådär...) Inte helt angenämt alltså. Annars har den funkat utmärkt, men jag har bara pallat med att använda den på dagtid, för den där doften är inte direkt avslappnande om man råkar använda den i sin nattrutin.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5