onsdag 8 mars 2017

What I eat in a day #12 - Yogaklass

Idag är det internationella kvinnodagen och jag ska leda ett yogapass för ett gäng fina tjejer. Tänkte att det skulle vara med fokus på just kvinnohälsa idag, eftersom vi tjejer är värda att ta hand om oss själva.
Förra onsdagen ledde jag också ett yogapass, för jag gör det på onsdagar nämligen. Och jag passade även på att dokumentera vad jag åt under dagen. Då såg det ut såhär.


Frukosten fastnade bara i mobilen, om formatet ser annorlunda ut. Det var en smoothiebowl med smak av jordgubbe och ananas som jag toppade med kokos, pumpakärnor och chiafrön. Earl Grey i koppen och en d-vitamin. Stora J gav min vitaminburk en rosett i julas, och den får följa med när jag byter burk numera på grund av gulligt.


Till lunch lagade jag zucchiniplättar som jag avnjöt med lite rostat surdegsbröd samt fräst grönkål och en tomat. Jag blev så mätt att jag nästan låg och kved lite. Jag dricker alltid massor av vatten under dagen, men det är inte ofta vattenglasen fastnar på bild. Det här gjorde det.



Jag hann som synes tugga i mig halva äpplet innan jag kom på att jag skulle fotografera det. Eftersom jag inte var värst hungrig efter min rejäla lunch blev mitt eftermiddagsfika inte mer än så här, ett äpple och en kopp te. Man måste ju inte pina i sig mat om man är mätt i magen liksom.


Kvällsmaten bestod av en morots- och linssoppa. Till det hade jag bakat naan som jag lade lite ost på. Och ännu ett vattenglas! Undrens tid och allt det där.


När vi kom upp ur yogastudion, för den är belägen i min källare = nära till jobbet/"gymet", så hade Lilla E gjort dadelbollar som jag kunde bjuda på. Åt tre stycken själv också, och fler än så fick jag inte av den här omgången. Dadelbollar är poppis hemma hos oss och försvinner fort.


Tog en kopp te av slaget kvällsro till mina dadelbollar. Utmärkt avslut på en utmärkt dag. Hoppas den här onsdagen blir lika härlig.