torsdag 16 mars 2017

Tennyson's romance från A England

Ännu en sammanfattning av ännu en kollektion A England-lack. Men det här blir den sista på ett tag, eftersom jag nu äger och har provat samtliga lack från A England. Väntar på nästa kollektion nu, när den nu kommer.

Tennyson's romance är en kollektion om fem lack som är inspirerade av en dikt av Alfred Tennyson och en målning av sir Edward Burne-Jones. Läs dikten och se målningen på A England egen sida.
Den här gången sammanfattar jag kollektionen genom att visa lacken i den ordning jag tycker de är snyggast, med det tjusigaste först.


In robe and crown är så snyggt att jag ramlar av stolen lite. Mörkt vinröd holo med en dragning åt lila, svärtade kanter. Jisses amalia vilken godbit!


Angel grace har den där lila nyansen som jag gärna vill kalla för gredelin eftersom jag läste mycket Elsa Beskow när jag var barn. Och när barnen var små också för den delen. Hade jag fortfarande lackbloggat och matchat lacken hade jag gärna matchat det här med Tant Gredelin, med andra ord. Fullsmockad med holo, det ser mer splittrat ut på min bild än vad det är i verkligheten, snudd på linjärt då.


Jodå, det är holo i Shall be my queen också. Det är bara det att i januari när jag bar det så var det inte mycket sol att fotografera i alla dagar. Rosenröd eller kanske hallonröd. Hamnar likson mitt emellan rött och rosa, men aningen mer rosa i mina ögon.


King Cophetua är ett svärtat grönt hololack. Jag såg det mest som ett svart med en grön skiftning i, men den där gröna tonen var liksom där hela tiden. Även det här hade ett nästan linjärt holo.


The beggar maid har jag på naglarna just nu. En mellangrå nyans där jag tycker mig se skiftningar i både grönt och koppar beroende på hur jag vinklar naglarna. Det här har också holo, som vanligt alltså, men av det mer splittrade och diskreta slaget.

Den här kollektionen gillar jag! The beggar maid, som hamnar längst ner här, är väldigt snyggt och trevligt på alla sätt och vis det också.
Lägg där till att jag älskar formulan på A England över lag. De är lättlackade och många av lacken är one-coaters. Jag använder nästan alltid minst två lager lack ändå, för det är så jag rullar, och jag tror minsann att det är just två lager på alla de här manikyrerna. Om något av lacken verkligen behövde det där andra lagret så var det Angel grace.
Nu ser jag fram emot nästa kollektion från A England. Den kan tyvärr bli lite svårare att få tag på eftersom A England bara säljer inom Storbritannien på grund av deras postbestämmelser, och Edgy polish ska tyvärr lägga ner sin butik. De har lagertömning i butiken just nu, och i skrivande stund finns det en del fina A England kvar. Skynda fynda!