torsdag 3 maj 2018

BuJo Maj 2018


Sköna maj. Med regn. *suckar djupt*
Nåväl - innan april hann bli maj satte jag mig med en 80-talsspellista på Spotify, färgglada pennor och en dos tålamod för att göra maj månads sidor i min bullet journal. Jag hade beställt lite mer washi-tejp som inte hunnit dyka upp än när jag gjorde mina sidor, bland annat den jag tänkt mig för maj. Den sitter på plats nu, men inte på de här bilderna.


Maj är den månad då älskade maken fyller år (gissa vilken dag) och eftersom han har orange som favoritfärg så valde jag orange som maj månads temafärg. Gjorde samma typ av månadsöversikt/startsida som i april, och blev väldigt nöjd med resultatet.


Även mitt list-uppslag ser likadant ut som det brukar. Det är här jag håller reda på ordningen jag bär nagellack i, vilka böcker jag har läst och vilka filmer jag har sett, samt klottrar ner bloggidéer.


Nu börjag det se annorlunda ut. Min vanekoll ser ungefär likadan ut, men jag har slagit ihop flera punkter som förutvarit varit spridda, och gjort om dm till en enda. Eller två enda. Döpte dem till morgonrutin och kvällsrutin, och har sedan spaltat upp vad jag anser döljer sig i de punkterna. Men det är min lilla hemlighet.


Jag gjorde även om min humörkoll. Från att ha varit i diagramform tänkte jag göra en fylla-i version av den. Jag kommer helt enkelt måla i varje cirkel med en korresponderande färg. Förhoppningsvis kommer jag ha mest röda och orangea cirklar, och absolut inga svarta, när månaden tagit slut. Gjorde en ring för mycket, men löste det med att klippa in lite washitejp i den överblivna cirkeln.


Lite affirmationer har ingen dött av. Fick en sida liksom över, och bestämde mig för att förvandla den till en sida där det är meningen att jag ska fylla i en rad om dagen. Det kan vara en anteckning om något jag gjort, ett citat, ett visdomsord, början på en dikt - vad jag än vill.


 Min budgetsida från förra månaden kopierade jag rakt av för att den funkade så bra för mig. Håller koll på alla mina konton här, både privata och professionella.


April var även månaden då jag började tycka att det var bra plottrigt med en vecka per sida. Kollade på massor av förslag på veckouppslag och fastnade för den här varianten. Större rutor för varje dag med mer plats att anteckna. Övrigt tomt utrymme kommer få tjäna som min braindump för just den veckan, med bloggschema (jo, jag gör ett sådant), matlista och blandade tankar som behöver präntas ner innan jag glömmer dem.

Det var min maj det. Hoppas bara att vädret blir bättre snart.