söndag 27 maj 2018

Månadens nagellack - Maj

Som sagt, en hel del att lära sig med en ny dator. Som spacing mellan tangenter och olika kommandon. Om ni ser en massa typfel så vet ni varför...
Fick dessutom gå till min gamla dator för att plocka fram drygt hälften av nagellacksbilderna till dagens inlägg. För är det sista söndagen i månaden så är det. Kommer nog bli ett eller ett par lack över till nästa månads sammanfattning, kan jag gissa.


Började månaden med en riktig skönhet, Seven Of Nine från Polish Alcoholic. Seven of nine var en karaktär i "Star Trek: Voyager", och hon spelades av Jeri Ryan. Lacket är nästanvitt grått med flakies i blått och färgskiftande mellan rosa/koppar/grönt. Supersnyggt! Finns fortfarande i shoppen om intresse väcks.


Blir du däremot kär i Sunset Shimmer, även det från Polish Alcoholic, så finns det tyvärr inte kvar i shoppen. Det tillhörde en kollektion med några ytterst limiterade lack då det var något pigment som inte gick att få tag på längre. Så jag hade tur.
Vampigt brunrött jelly, med massor av färgskiftande flakies och även ett holoskimmer.


Nummer 5068 från Depend, som även heter Fairy Fun, var med i Once Upon A Time-kollektionen. Jag lyckades lägga vantarna på alla glitterlacken, men bara det här mintturkosa lacket av krämisarna. Synd, för jag ville ha de andra krämlacken också. Jaja, vad är en bal på slottet?


Begav mig ut på festligheter och valde att matcha naglarna med en detalj i en annars rätt så röd klänning. Valet föll på I Carol About You från OPI, ett rent ljuvligt mörklila skimmerlack. Kallade det för ett krämlack i ett tidigare inlägg, men det är det då rakt inte. Skimmer så det förslår.


Jag har kört lite med varannan lack ljust, varannan mörkt de senaste veckorna. Så efter mörkt lila blev det först nakna naglar ett tag, och sedan ännu ett Once Upon A Time-lack till en holofredag. Fast #5069, Stardust Memory från Depend är ju egentligen prismatiska glitter. Lite silvergrått sådär.


Ännu ett av de där ytterst limiterade lacken från Polish Alcoholic, men Queen Chrysalis finns i skrivande stund kvar i butik. Mörkaste gröna basen, nästan svart, färgskiftande flakies och holoskimmer.


Till den här veckan holofredag ville jag återigen ha ett ljust lack. Her Rose Adagio från A England är ett nuderosa lack med väldigt mycket mer holoregnbågar än vad som fastnade på bild. Som vanligt.


Dagens lack är valt av älskade maken och han tyckte tydligen att det skulle vara blått. Swimsuit... Nailed It! från OPI är ett lite mörkare blått med aningen ljusare blått skimmer. Riktigt supersnyggt. Nöjd med mitt Rusta-fynd.