måndag 7 maj 2018

Vad jag läste i april

Efter några månader där jag förvånat mig själv med min lästakt, så känns det som att det börjar lugna ner sig lite nu. I april blev det 6 böcker, vilket känns lite mer normalt men ändå ganska mycket.
Och de 6 böcker jag har läst är de här, i ordningen nerifrån och upp.


Jag började månaden med att avsluta en serie, för att sedan raskt börja läsa en ny serie. Jag och bokserier alltså...

"Breaking dawn" av Stephenie Meyer. Sista boken i Twilight saga, och jag är nöjd med att ha klarat av den här serien igen. Funderade på att dnf*:a den här boken, ärligt talat, men är man envis så är man. Betyg 2/5.
(*dnf = did not finish)

"Rosie Potters lyckliga liv efter detta" av Kate Winter. Senaste boken att läsas för Plejaderna. Vi var inte nöjda. Mitt betyg var 2/5, Plejadernas medelbetyg blev 1,6/5.

"Min fantastiska väninna" av Elena Ferrante. Bok 1 i Neapelkvartetten. Betyg 3/5.

"Morsning & goodbye" av Magnus Härenstam och Petter Karlsson. En memoar/biografi! Läser jag inte ofta. Betyg 3/5.

"Hennes nya namn" av Elena Ferrante. Bok 2 i Neapelkvartetten, och den jag utnämnde till aprils bästa bok. Betyg 4/5.

"Bygone badass broads" av Mackenzi Lee. Även den en lite udda fågel i min läsrepertoar, men den gillades mycket. Tävlade om att bli aprils favorit, men föll på att den inte är en roman. Hur tänkte jag där? Betyg 4/5.