onsdag 16 maj 2018

Wishlist Wednesday

Om drygt en månad fyller jag år, och eftersom jag numera firar det igen, fast i mycket liten skala, så tänkte jag passa på att tala om för presentköpare vad jag önskar mig i present. Förutom snälla barn, fred på jorden och att någon stänger av Donald Trumps käft. Här är 10 tips från mig till ... mig?

Bildkälla Kicks
Linda Hallberg är inte bara en skicklig make up-artist, numera har hon även sitt eget smink. Det hittas lättast på Kicks, tror jag minsann. Särskilt hennes pennor, som kan användas var man vill, är jag duktigt sugen på. Om någon vill sprätta iväg 499 pengar på hela Flash Crayons Midnight Kit, så tackar jag inte nej till det, men jag kan glatt nöja mig med pennan här ovan i färgen Avoir. Andra färger på pennor jag vill ha är Zhao, Happy och särskilt den röda Anger. Styckvis kostar de 149 kronor.

Bildkälla Kicks
På Kicks finns det även en arkmask från masque B.A.R. som ser ut som en räv. Det är ungefär allt jag behöver veta. Ni vet att jag gillar rävar va? Kostar 49 kronor.

Bildkälla Sheet Happens
Speaking of arkmasker, så vill jag fortfarande ha en massa sådana. Jag har faktiskt skrivit upp mig på en månatlig prenumerationsbox från Sheet Happens nu, men då det inte är superbilligt så finns risken att det bara blir en eller ett par månader som jag kan/har råd att betala den själv. Sponsring av mitt ökade arkmaskbegär står alltså på önskelistan.

Billdkälla Kicks
Jag har inte ens provsniffat på den här parfymen, men ändå väcker den begär hos mig. Kan bero på att Cate Blanchett är reklamnyllet för den. Kan bero på att den är röd. Kan bero på att doftnotena, på pappret i varje fall, är sådana som normalt tilltalar mig. Men smakar det så kostar det. Den minsta flaskan, som är allt jag behöver, kostar 635 kronor för 30 ml. Kan vara värt att testa någon gång först alltså, men ändå. *hjärtögon*

Bildkälla Skin Agent
Chub rub, eller lårskav, är otrevliga saker. Men jag vill kunna ha kjol på varma dagar. Därför skulle jag gärna vilja ha detta lilla stift att ta till, som man helt enkelt smörjer in sina innanlår med för att på så sätt undvika just lårskav. För den skiten gör ont. Move från Skin Agent kostar från 159 kronor, beroende på storlek.

Bildkälla Discshop
I början av juni släpps äntligen Call me by your name på dvd och BluRay. Ge. mig. den!

Bildkälla Adlibris
Egentligen föredrar jag att läsa i riktiga böcker, men den senaste tiden har jag börjat känna att det inte vore så dumt med en läsplatta. Som den här röda Letto Frontlight 2 från Adlibris. Kostar hela 1395 kronor, så jag kan nöja mig med den enklare Letton för 995 kronor. Fast det ingår ju några romaner och noveller i priset. Inga jag direkt längtat efter, men ändå.

Bildkälla Adlibris

Min önskelista på böcker är som vanligt ungefär 8 meter lång, så ett hett tips är att ge mig presentkort så att jag kan välja själv.

Bildkälla SF
Jag gillar ju att gå på bio också, så ett presentkort på bio skulle inte sitta fel det heller. Och jo - man ska visst det äta popcorn på bio. Men man ska inte prata högt eller använda sin mobiltelefon , för då STÖR MAN!

Bildkälla H&M

Jag är ett stort fan av att sova i pyjamas, och den här hjärtmönstrade med shorts tycker jag är supersöt och korta ben är lagom att ha på sig i sommarvärmen. Jag vill ha den i storlek L. Kostar 199 kronor.