onsdag 6 mars 2019

Säsongssammanfattning: Game of Thrones, säsong 3

Som vanligt är det spoilervarning när jag skriver om tv.

Det börjar dra ihop sig till den sista säsongens premiär i april, så jag tuffar på i "Game of Thrones". Har redan tittat en bra bit in på säsong 4, men det kommer en annan dag.

Bildkälla Den of geek
Favoritavsnitt: 3x10 "Mysa". Säsongsavslutningen och hopknytandet av många säckar, samtidigt som andra öppnas lite grann.

Favoritkaraktär: Arya, Brienne, Daenerys, Jon och Tyrion.

Favoritpar: Jon och Ygritte. Ingen fara, jag vet. Men de fick ett lyckligt slut på riktigt i varje fall.

Bäst i säsongen: Daenerys BAMF-ögonblick. Särskilt när hon "köper" unsullied. Eller något.

Värst i säsongen: Red wedding. Såg inte fram emot det hela säsongen. Sedan är ju Theons öde lite väl magstarkt emellanåt.

Övriga kommentarer: Jodå, nu tycker till och med jag att det är spännande ibland. Kanske inte allt som händer, men mycket av det. Har stotylines jag tycker mer om än andra, men så är det ofta. Särskilt i en så pass spretig serie som Game of Thrones, där det händer saker på olika platser mest hela tiden.