onsdag 27 mars 2019

Säsongssammanfattning: Game of Thrones, säsong 7

Som vanligt är det spoilervarning när jag skriver om tv.

Jaha. Det var det. Bara att vänta till 15 april då, när de nya avsnitten går upp på svensk tv (HBO Nordic). Kommer bli ett familjenöje nu. Och jo, jag är lite nyfiken på hur det kommer gå/sluta. Trodde jag kanske inte när jag började titta.

Bildkälla Euro posters
Favoritavsnitt: Oj! Den här säsongen blir det svårt, för det fanns bara 7 avsnitt och det händer massor i dem mest hela tiden. Men om jag måste välja...
7x07 "The dragon and the wolf". Säsongsavslutningarna brukar vara innehållsrika, och denna var inget undantag. Och hyfsat spännande slut! Glad att jag bara behöver vänta några veckor innan jag får veta.

Favoritkaraktär: *drar efter andan* Arya, Sansa, Tyrion, Jamie, Jon, Daenerys, Brienne, Sam. Egentligen skulle det gå snabbare att säga vem jag verkligen inte gillar - alls. Och aldrig har gjort. Cersei. Så klart.

Favoritpar: Sam och Gilly. Så klart. Och de är ju inte släkt med varandra heller- *ryser*

Bäst i säsongen: Gillade verkligen hur Sansa och Arya överlistade Littlefinger. 

Värst i säsongen: Att en av drakarna dog. Särskilt som den dog så att The Night King kunde få den i sitt våld. Det bådar inte gott.

Övriga kommentarer: Vad jag tror inför sista säsongen - den som till sist hamnar på Järntronen kommer vara någon vi inte ens anat. Och högst troligt kommer det gå åt helveta ett ganska bra tag, och flera favoriter kommer stryka med. Och jag tror att Jamie kommer döda Cersei. 
Men jag kan ha fel.