torsdag 23 februari 2023

Bullet journal för mars

Så var det månadsskifte igen, och jag har tillverkat nya sidor till min bullet journal. Visste att jag ville ha rosa, men inte så mycket mer. Blev så pass nöjd med resultatet att jag riktigt längtar till mars nu. 


Jag har börjat fotografera med min mobil, så vi slipper den där mörka fläcken på alla bilder. Men jag är ju ingen fotograf, och mitt intresse för fotografering är ungefär noll, så det kanske inte blir toppenbilder i varje fall. Samt att min mobil kanske inte har den skarpaste kameran av de alla...
Rosa var min önskan, och så blev det också. Hittade en tejp i washiförrådet, med blommor i varma nyanser. Matchade den med Tombow dual brush 761 Carnation, och Tombow Fudenosuke  WS-BH22 Pink och WS-BH28 Orange.
Mars börjar med en månadsöversikt, och en dikt av R.S. Thomas som jag verkligen fastnade för från min poesiläsning från mars förra året.



Efter att ha tragglat med "Ulysses" i två månader nu, har jag bestämt mig för att läsa en kortisbok som månadsbok i mars. En jag har haft i min ägo lääääänge, men aldrig kommit mig för att läsa - förrän nu. Kommer skriva om den på samma sida som jag skriver upp nagellack på, och på andra sidan i uppslaget blir det kassabok.



En rad om dagen, där jag hoppas jag kommer få skriva in vårens ankomst. Vane- och humörkoll.



Andra saker jag kommer göra i mars - Yoga med Adriene och ge mig själv dagliga uppdrag.



Och så ett av veckouppslagen. Alla citat i mars tillskrivs Rumi. Annars ser det ut som vanligt.