lördag 25 februari 2023

What I eat in a day #38 - Hej mitt vinterland

Det är sportlovstider just nu, och passande nog har det ramlat ner lite snö från himlen. Bland annat kom det snö den dagen jag åt det här.


Frukost var diverse mackor, äpple med jordnötssmör och en kopp te. Var inte jättehungrig till frukosten nämligen, så det blev inte så mycket.


Lunchen bjussade på restfest, som jag kallar det. Hittade en halv röd lök i kylen, och överblivet ris, som tillsammans med ett ägg blev förvandlat till fried rice. Dagen innan hade vi bland annat ätit kycklinglårfilé, och det fanns ett kvar till mig. Och så salladsmix med älskade makens hemlagade vinägrett.


Efter en ganska kylslagen lunchpromenad med gullig hund,satt det fint med en kopp te. Och lite vindruvor är alltid smarrigt.


En mer ordentlig fika blev det senare. Mer te och en skiva bananbröd som E bakat, full med nötter och choklad. Passade på att läsa lite också.


Kvällsmaten var pasta med brysselkål, olivgremolata och brynt smör. Mer sallad med mer vinägrett.

 
Och till kvällsnacks blev det frozen yoghurt. Alltså naturell yoghurt som jag mixade med frusna jordgubbar, lite honung och lite vaniljsocker. Lite granola ovanpå. 
Sedan var jag trött och gick och lade mig.