fredag 17 februari 2023

FredagsFilmen: Renfield

Med tanke på gårdagens inlägg är det lätt att misstänka att jag har Nicholas Hoult-tema den här veckan. Och det kanske jag har, men oavsiktligt i så fall. Det råkar bara vara han som har titel-/huvudrollen i veckans film - "Renfield".

Bildkälla Universal Pictures

Efter århundraden som hantlangare åt Dracula, har Renfield tröttnat. I dagens New Orleans försöker han slita sig loss från sin herres klor, vilket kanske inte är helt lätt. Världen är galen, och Dracula ger inte upp sin familiar i första taget. 



Japp. Nicolas Cage som Dracula. Ser hysteriskt roligt ut, i mitt tycke.

Om en är bekant med Dracula så vet en redan att Renfield är Draculas slav som lyder sin herres minsta vink. Ska bli intressant att se en film där han försöker slå sig fri. 
Filmen har biopremiär 14 april, så jag får ge mig till tåls ett tag till.