lördag 29 april 2023

Aprils nagellack

Nu blir det ett kort inlägg igen,för jag har bara målat naglarna tre gånger i april. Jag försöker låta dem vila mellan varven, och håller dem korta. De återhämtar sig så sakteliga, men jag har lite bös som jag försöker låta växa bort.
I april var det de här tre lacken som fick den äran.


a England, Transylvania
Ett väldigt vackert blått hololack från Bram Stoker & The Count-kollektionen. En liten glimt av violett då och då.



H&M Vegan & Natural, Piece of heat
Ett helt vanligt rött krämlack, med utmärkta egenskaper. Täcker i stort sett på ett lager. Ett mer prisvärt alternativ till OPIs Coca-cola red, som är en av mina röda favoriter.
Mitt val för festligheter i samband med mina svärföräldrars guldbröllop.



Depend, #724
Ett ljust salviagrönt lack med skimmer. Väldigt besvärligt att lacka med, trots tre lager ser jag ändå både ränder och kalare fläckar. Kan inte påstå att jag förväntade mig så värst mycket mer med tanke på att det är hyfsat pastelligt, men lite synd på en så pass fin färg tycker jag ändå att det är.

Det var allt. Kanske blir fler lack i slutet av maj, vem vet.