torsdag 20 april 2023

Vad som tagit slut

Nu jädrar i min lilla låda har jag tömt grejer. Mycket har vi sett förut och kommer se igen. Allt, tror jag till och med.



Ica. Ekologiskt certifierad rengöringsmousse. Oparfymerad.
Ärligt talat börjar jag bli aningen trött på den här rengöring och skulle gärna testa något nytt. Ändå är det den här jag köper om och om igen,helt enkelt för att jag vet att den funkar och den är lätt att få tag på när jag handlar annat på Ica. Kombinerar med en annan på sminkdagarna, dock. Dubbelrengöring ärfina grejer.
Betyg 5/5

Depend. Nagellackremover. Supersnabb.
Kräver ingen presentation. Min ohotade favorit.
Betyg 5/5

Aco. Body lotion moist. Oparfymerad.
Kräver inte heller någon presentation. Köps om och om igen.
Betyg 5/5

Ica. Ekologiskt certifierat balsam. Oparfymerad.
Ännu en produkt som ofta hittar hem till mig av bekvämlighetsskäl. Okej, men inte wow. Har en ny i duschen.
Betyg 4/5

Atrix. Intensive protection cream.
Fun fact. Precis innan jag skrev just de här orden, smorde jag in händerna med just den här handkrämen, från tuben i badrummet som ersatte denna. Stor favorit.
Betyg 5/5

It's skin. Blueberry. Vitality & moisture. Mask sheet.
Ännu en favorit, den här gången bland arkmasker. Kommer absolut köpa igen om jag springer på den, men har ingen precis likadan i lådan.
Betyg 5/5

The Ordinary. AHA 30% + BHA 2%. Peeling solution.
En produkt från The Ordinary som jag helst inte vill vara utan. Någonsin. Svider lite i skinnet, men är effektiv som 17. Har självklart en ny.
Betyg 5/5

Atrix. Soft protection cream.
Den lite mildare varianten av favoriten här ovan, som sjunker in i huden snabbare. Brukar därför slinka med i handväskan, eller stå på skrivbordet. Eller både och.
Betyg 5/5

Allt tillplaståtervinningen, utom glasflaskan och pipetten till The Ordinary, som så klart återvinns somglas.