torsdag 27 december 2018

BuJo för januari

Det är ju inte bara året i sig som behöver nya sidor, utan även mer specifikt månaderna. Och först av alla kommer januari, och i min Bullet Journal kommer det se ut ungefär såhär.


Månadsuppslaget har samma utseende som nästan alltid. Jag hade valt ut den här washitejpen med enhörningar på, för januari är en sådan där månad som jag kan behöva bli lite uppmuntrad över och regnbågar och enhörningar brukar kunna roa mig. Från tejpen valde jag att plocka upp den blå färgen, och jag håller mig så. Och om ni undrar varför jag har lagt en penna och lite tejp sådär snajsigt över sidan, så är det för att jag hade glömt att jag inte tagit bilder än och skrev in namn på folk som fyller år. Och om det inte har märkts, så försöker jag undvika att skriva ut namn i min blogg.


Nu händer det grejer minsann! Inga stora förändringar dock, men små förändringar är också förändringar. Filmer och bloggplaner har fått ge vika och istället har jag vigt en hel sida åt böcker och nagellack. Bloggplaner kan få hamna under anteckningar i stället, som jag har döpt om braindump till, och filmer har sin egen plats tidigare i kalendern. Man måste inte skriva samma sak på två olika ställen, har jag kommit fram till.


En rad om dagen och läsning av månadens bok ser ut som vanligt. Däremot valde jag att göra om min vanekoll och bara ta upp fyra vanor från och med nu. Övriga fyra som jag hållit koll på under 2018, är sådant som mest går på rutin och ändå blivit ikryssat varje dag, så jag kände att jag kunde bespara mig lite skrivkramp.


Sidan för pengar ser även den ut som vanligt. Jag har fått en sida över där, som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Kanske ett litet konstverk varje månad eller liknande. Vi får se var jag hamnar.


Även veckouppslaget ser ut som vanligt, och jådå, jag hann skriva in att Chilipojken fyller 18 innan jag hejdade mig.
Men så här ser det ut alltså, jag ska bara göra klart resten av veckouppslagen. Kanske idag. Lite som vanligt, lite nytt. Jag hoppas jag kommer trivas lika bra i min nya Bullet Journal som jag gjort med min gamla, som jag bara har några få dagar kvar med. Det går nog bra. Inga separationsbekymmer alls. Fast jo.