måndag 30 september 2024

Septemberfavoriter

September var lika förvirrat som vanligt. Ena dagen sommar, andra dagen höst. Sådär så man inte vet om det är klänning eller dunkappa som gäller, och ofta är det skillnad på en och samma dag. Cykla till jobbet med mössa och vantar, cykla hem i t-shirt. Fast nu verkar det vara höst på riktigt. Löven skiftar färg, och idag regnar det.
Cykla i regn må inte vara min favoritsysselsättning, men andra saker har varit favoriter den här månaden.

Bok: "Gwendys button box" av Stephen King och Richard Chizmar om vi bara räknar ny läsning. Annars är det "Bone clocks" av David Mitchell.

Film: "Extremely wicked, shockingly evil and vile." Om Ted Bundy, sett från hans flickväns synvinkel.

TV: "And just like that", särskilt den andra säsongen.

Nagellack:  Revealed in sleep, från a England.


Skönhet: Cicapair tiger grass colour correcting cream från Dr. Jart+. Har nämnt den förut, men den här månaden har den blivit flitigt använd eftersom jag gjort mig av med både foundation och concealer.

Extra speciell rolighet: Vi hälsade på Chilipojken i hans nya hemort, besökte roliga platser och hade det mysigt alla fem. Alltså var alla tre syskonen samlade den här gången.

Favoritinlägg: Wishlist Wednesday med mysiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Jag förbehåller mig rätten att radera kommentarer som är: spam, reklam, otrevliga, irrelevanta för inlägget och/eller anonyma .