tisdag 13 december 2016

Lucia-Dagens

Tycker man inte om saffran får man njuta av en annan sorts lussekatter.
Låt: Valfri Lucia/julsång.
Outfit: Tröja från Monki, kofta från Vila, byxa från Lager 157.
Smink: ... Alltså... Nä.
Nagellack: Har tydligen inte bestämt mig för vad jag vill ha än. Men baslack i varje fall.
Frisyr: Nytvättat och fönat och lite meh.
Doft: Från doftljusen. Ett med vanilj- och ett med jordgubbsdoft.
Smycke: Ringarna.
Klocka: Nej.
Frukost: Te, yoghurt med fullkornsflingor, pumpafrön och skivad banan.
Fika: Te och minipretzels.
Middag: Cevapcici med klyftpotatis.
Pryl: Stekpincett. Som jag höll tändstickan i så jag kunde komma åt att tända det stora doftljuset.
Träning: Promenad med liten hund som stannade och sniffade på varenda snöflinga. Samt att jag gick som en anka och fick parera flera gånger för att inte halka omkull. Av de 15 år jag har bott i det här området har snöröjningen och halkbekämpningen varit under all kritik i 15 år. Hela tiden alltså.
Kvällsnöje: Vet väl inte jag!
Att tillägga: Kan vi komma överens om att alla som vill får vara Lucia - oavsett hudfärg och kön? Tack så mycket.